آشنایی با سازمان کروس در فرانسه

CROUS مخفف Centre régional des œuvres universitaires et scolaires که به معنای مرکز امور دانشگاهی و مدارس منطقه است. این سازمان همان طور که از نامش پیداست به امور زندگی دانشجویی، کمک‌هایی در امور اجتماعی، مسکن و رستوران‌های دانشجویی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی برای دانشجویان می‌پردازد.

چنانچه به عنوان دانشجو به فرانسه می‌آیید، در همان آغاز سال تحصیلی بهتر است به کروس شهر خود و یا منطقه خود مراجعه کنید و اعلام کنید که دانشجوی جدید هستید و می‌خواهید از فعالیت‌ها و اخبار کروس باخبر شوید.

قابل توجه آن دسته از عزیزانی که به دنبال کار دانشجویی هستند: معمولا در قسمت ورودی کروس آگهی‌های کاری و پیشنهادات کار نیمه وقت نصب می‌شود. چنانچه به کروس مراجعه می‌کنید نگاهی نیز به آگهی‌ها بیاندازید.

علاوه بر آگهی‌های کار، اخبار و رویدادهای فرهنگی نصب شده نیز می‌تواند برای شما مفید باشد و شما را از رویدادهای فرهنگی و دانشجویی مطلع سازد.

کروس در زمینه خوابگاه دانشجویی نیز فعالیت دارد. می‌توانید به سایت کروس شهر مورد نظر خود مراجعه کنید و با ارسال مدارک لازم درخواست جا دهید.

در حالت کلی خوابگاه‌های کروس در وهله اول برای دانشجویان که بورسیه تحصیلی دارند و یا دانشجویان با شرایط ویژه تعلق دارد. ولی ناامید نشوید. گاهی کروس شما را در لیست انتظار می‌گذارد و یا راه‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد. مراجعه کردن و مطرح کردن سوال ضرری ندارد.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد تخفیف‌های دانشجویی برای سینما، تئاتر و دیگر مراکز فرهنگی است که کروس هر منطقه به دانشجویان خود پیشنهاد می‌دهد.

به سایت CROUS  شهر خود مراجعه کنید و از خدمات و پیشنهادات آن باخبر شوید.

crous

گردآوری و ترجمه : فهیمه اسدی روسی

مدرس و مترجم زبان فرانسه

traduction34.france@gmail.com