آشنایی با سازمان CAF در فرانسه

سازمان CAF که به مفهوم “صندوق کمک هزینه خانواده” و مخفف  Caisse d’allocations familiales است همانطور که از نامش است پیداست به افراد و خانواده‌های کم درآمد و یا بی‌درآمد کمک‌های مالی می‌کند. این کمک مالی شامل هزینه اجاره خانه، تولد کودک، هزینه نگهداری کودک (مهدکودک، پرستار کودک)، خرید لوازم التحریر برای سال تحصیلی و هزینه تعطیلات خانواده‌ها و دیگر موارد می‌شود.

ابتدا باید یا بصورت حضوری و یا از طریق سایت فرم ثبت نام را پر کرده و سپس مدارک لازم را به همراه فرم ثبت نام به این سازمان تحویل دهید. چنانچه ثبت نام شما با موفقیت انجام شود نامه‌ای دریافت خواهید کرد که در آن شماره عضویت و رمز عبور شما ثبت شده است. از طریق این شماره و رمز عبور می‌توانید بر روی سایت به حساب عضویت خود دسترسی پیدا کنید و تمام اطلاعات مربوط به پرونده خود را در آن بررسی کنید و یا با مسئولین مکاتیه کنید.

دقت داشته باشید که در مرحله ثبت نام و یا پرکردن فرم‌های درخواستی سوال‌های زیادی درباره شرایط زندگی شما از جمله کار، آدرس، تعداد فرزند، محل زندگی، کارت اقامت و بسیاری موارد دیگر از شما پرسیده می‌شود. به همه سوال‌ها به درستی و با دقت جواب بدهید و تمام مدارک درخواستی را به فرم ضمیمه کنید تا روند بررسی پرونده شما به درستی انجام شود.

کمک هزینه‌ای که به هر فرد یا خانواده تعلق می‌گیرد بنا به شرایط زندگی و پرونده او متفاوت است. قابل ذکر است که چنانچه در این سازمان پرونده دارید و کمک هزینه دریافت می‌کنید حتما تغییراتی که در شرایط زندگیتان از جمله تغییر آدرس، تغییر در میزان درآمد و یا قرارداد کاری و غیره رخ می‌دهد را به مسئولین گزارش بدهید.

برای ورود به سایت  CAF به اینجا مراجعه کنید.

th

گردآوری و ترجمه : فهیمه اسدی روسی

مدرس و مترجم زبان فرانسه

traduction34.france@gmail.com