آشنایی و معرفی سازمان pôle emploi در فرانسه

پُل آمپلوآ یا به زبان فرانسه : Pôle emploi سازمانی است که از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرده است و به امور مربوط به کار و مشاغل می‌پردازد. هدف از ایجاد این سازمان کاهش آمار بیکاری و همراهی افرادی است که در جستجوی کار هستند. در میان فعالیت‌های این سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

-کمک و همراهی افراد بیکار در پروسه جستجوی شغل
-کمک مالی به افراد واجد شرایط
-تحقیق و نظر سنجی در زمینه بازار کار فرانسه
-کمک و راهنمایی افرادی که قصد ایجاد کار یا شرکت دارند
-کمک به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند نیرو استخدام کنند
-انتشار اگهی‌های استخدام در شهرهای مختلف و در زمینه‌های متفاوت

با توجه به این موارد آن دسته از افرادی که به دنبال کار هستند می‌توانند مراحل ثبت نام را بر روی سایت pôle emploi انجام دهند تا به آنها وقت ملاقات داده شود. در روز ملاقات، رزومه کاری و توانایی‌های آن فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تصحیح و یا بهترسازی رزومه به او کمک می‌شود.

پس از ثبت نام در سایت برای شما نامه‌ای با نام شناسه و رمز ورود ارسال می‌شود تا بتوانید پرونده خود را بر روی سایت چک کنید و رزومه کاری و مشخصات خواسته شده را پر کنید. برای روند بهتر جستجوی کار بهتر است که تمام مشخصات خواسته شده بر روی سایت را پر کنید.

لازم به ذکر است که مسئول بررسی پرونده، با سنجش سوابق کاری و شرایط شما خواهد گفت که آیا شامل کمک هزینه مالی و یا حق بیکاری می‌شوید یا خیر.

چنانچه برای تقویت دانش‌ خود در یک حرفه به دنبال دوره‌های آموزشی می‌گردید می‌توانید بر روی سایت pole emploi  در بخش مربوط به دوره‌های آموزشی، شهر و دوره مورد نظر را جستجو کنید. چنانچه دوره مورد نظر را پیدا کردید با مسئول پرونده خود مطرح کنید تا بدانید که آیا با توجه به پرونده و شرایط شما در پرداخت هزینه دوره آموزشی به شما کمک خواهد شد یا خیر.

برای ورود به سایت pole emploi اینجا را کلیک کنید.

téléchargement