حمله پلیس فرانسه به آپارتمانی در Saint Denis؛ کشته و دستگیر شدن چند مظنون

نیروهای ویژه پلیس فرانسه، بامداد امروز چهارشنبه، برای بازداشت عبدالحمید عبود، شهروند بلژیکی مراکشی تبار که گفته می شود مغز متفکر حملات جمعه شب پاریس بوده است، به یک آپارتمان در منطقه Saint Denis در شمال پاریس حمله کردند.

منابع پلیس فرانسه گفته‌اند که دو نفر در جریان این درگیری کشته شدند. یکی از آنان یک زن بود که در اثر انفجار انتحاری جان خود را از دست داد. تعدادی مامور امنیتی نیز زخمی شده‌اند. سرنوشت عبدالحمید اباعود روشن نیست و مشخص نشده است که آیا در میان بازداشت شدگان بوده، در محل حضور داشته یا نه.

با آغاز تیراندازی، منطقه عملیات به روی رفت و آمد بسته شد و ماموران پلیس برای یافتن مظنونان احتمالی، جستجوی برخی ساختمان‌های اطراف از جمله یک کلیسا را آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شبکه های تلویزیونی فرانسه گزارش داده که این تیراندازی در نزدیکی استادیومی صورت گرفته که سه مهاجم انتحاری بمب های همراه خود را منفجر کرده بودند.

عملیات روز چهارشنبه پس از آن به اجرا گذاشته شد که بررسی تصاویر ویدیوئی به دست آمده از دوربین‌های مدار بسته نشان داد که عاملان حملات پاریس ۹ نفر بودند و نفر نهم همچنان متواری است.

منابع دولتی فرانسه گفته‌اند که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری، در نظر دارد از پارلمان بخواهد شرایط فوق العاده را که در پی حملات پاریس به مدت سه ماه در کشور برقرار شده، تمدید کند. قرار است نمایندگان پارلمان در جلسات روزهای پنجشنبه و جمعه در این مورد مذاکره کنند.