هویت مظنون تروریست در پاریس شناسایی شد

هویت مردی که روز پنج‌شنبه با چاقو به یک پاسگاه پلیس در شمال پاریس حمله کرده بود شناسایی شد. او یک مراکشی ۲۰ ساله بود که پیش از این به دلیل دزدی بازداشت شده بود.

به گزارش رادیو زمانه، منابع نزدیک به پرونده حمله روز پنج‌شنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی به پاسگاه پلیس گفته‌اند مرد مهاجم صلاح علی نام دارد و در سال ۱۹۹۵ در مراکش متولد شده است. بر اساس اثر انگشت و اطلاعات جمع‌آوری‌شده، او در سال ۲۰۱۳ در جنوب فرانسه به اتهام دزدی محاکمه شده بود و نامش در آن زمان به‌عنوان بی‌خانمان ثبت شده بود.

روز پنج‌شنبه در حالی‌که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم ویژه سالگرد حمله تروریستی به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو شرکت کرده بود، در شمال پاریس، در خیابان «گوت دُر»، این مرد با فریاد «الله اکبر» و چاقویی در دست به یک پاسگاه پلیس حمله کرد اما با شلیک مأموران امنیتی کشته شد.

در زیر پالتوی او بسته چسب‌شده‌ای یافت شد که سیمی به آن وصل بود اما پس از بازرسی معلوم شد که ماده منفجره نیست.

با این‌ حال فرانسوا مولن، دادستان پاریس روز جمعه گفت هنوز از این که صلاح علی در سال ۲۰۱۳ در جریان یک سرقت بازداشت شده بود مطمئن نیست.

به‌گفته منابع آگاه، نوشته‌ای از این مرد با طرحی از پرچم گروه «دولت اسلامی» (داعش) یافت شده که در آن با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بیعت کرده است. در این نوشته او از اقدام خود به‌عنوان انتقام از «حملات به سوریه» یاد کرده است.

فرانسه در چارچوب ائتلاف نظامی علیه داعش در حملات هوایی در خاک سوریه شرکت دارد.