استقبال بی‌نظیر فارسی‌زبانان از آغاز به کار انجمن فرهنگی امید

به تازگی انجمن فرهنگی امید در فرانسه آغاز به کار کرده و در کمتر از ۲ ماه موفق شده بیش از ۵۰ عضو فعال جذب خود کند.

انجمن فرهنگی امید یک انجمن غیر انتفاعی در پاریس است که در ماه می ۲۰۱۶ و با اهداف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و انسان‌دوستانه در پاریس به ثبت رسیده است. این انجمن تلاش می‌کند با ارائه برنامه‌های متنوع، بین فارسی‌زبانان یک همگرایی فرهنگی ایجاد کند و در تجهت تطابق و تسهیل زندگی مهاجران با جامعه میزبان (فرانسه) گام بردارد.

انجمن فرهنگی امید یک انجمن مستقل است و به هیچ نهاد یا سازمانی وابسته نیست. این انجمن با کمک‌ اعضا و فعالیت‌های داوطلبانه اداره می‌شود.

در حال حاضر انجمن فرهنگی امید برنامه‌هایی همچون «آموزش زبان فرانسه»، «نشست‌های گفتگو به زبان فارسی»، «جلسات تماشا و نقد فیلم» و همچنین «برنامه‌های پیک‌نیک‌ و گردشگری» را در دستور کار خود دارد اما قرار است که فعالیت‌های این انجمن به مرور گسترش پیدا کند و در بخش‌هایی همچون آموزش، ورزش و فعالیت‌های بشردوستانه کار خود را توسعه دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این انجمن می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید. همچنین برای عضویت در انجمن فرهنگی امید و یا همکاری با این انجمن نیز می‌توانید از طریق فرم‌های مربوطه (اینجا و اینجا) با دست‌اندرکاران این انجمن در تماس باشید.