برگزاری پنجمین جشنواره سینمای ایران در پاریس

انجمن سینمای ایران هر سال در ماه ژوئن جشنواره‌ای از فیلم‌های سینمای ایران در پاریس برگزار می‌کند و دوستداران سینمای این کشور هر سال بی‌صبرانه منتظر این رویداد هستند تا از ورای فیلم‌های ایرانی با فرهنگ و نگاه سینماگران ایرانی بیشتر آشنا شوند.

جشنواره سینمای ایران امسال از تاریخ 14 ژوئن آغاز خواهد شد و تا تاریخ 20 ژوئن ادامه خواهد داشت.

موضوع امسال این جشنواره “عشق به سبک ایرانی” است و فیلم‌هایی چون باران، روسری آبی، قبل از پایان تابستان، آقای هالو، نفس عمیق، داش آکل، لانتوری، ابد و یک روز، و چندین فیلم مستند، کوتاه و بلند دیگر به نمایش گذاشته خواهند شد.

قابل ذکر است که نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر ایران یکی از میهمانان جشنواره است که در جلسات نمایش‌ فیلم‌های لانتوری و ابد و یک روز حضور خواهد داشت. وی برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و چهارمین جشنواره فجر شده است.

محل برگزاری جشنواره :Cinéma Nouvel Odéon
6rue de l’École de Médecine 75006 PARIS

Métro : Odéon ou Cluny La Sorbonne
Bus : 21, 27, 38, 58, 63, 70, 86, 87, 96
Station Vélib : 5 rue Sarazin – 11 rue Danton – 5 rue de la Sorbonne

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع دقیق از ساعات و روز نمایش فیلم‌ها به اینجا مراجعه کنند و برای آگاهی از قیمت بلیط و نحوه خریر اینجا را کلیک کنند.

ویدیوی تبلیغاتی مربوط به پنجمین جشنواره سینمای ایران را در زیر مشاهده کنید و برای هرگونه اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

 

Site