جنجال بر سر تخفیف محصولات “نوتلا” در فرانسه

روز پنج شنبه 25 ژانویه در چندین فروشگاه بزرگ فرانسه محصولات “نوتلِا” با تخفیف هفتاد در صد به فروش رسید که این تخفیف کم‌سابقه موجب هجوم خریداران، دعوا بر سر “نوتلا” و ایجاد صحنه‌های ناخوشایندی شد.

در بعضی از شهرها خریداران از ساعت 8 صبح یعنی یک ساعت قبل از شروع فروش این محصولات در پارکینگ فروشگاه منتظر بودند. به دلیل استقبال بی‌سابقه از این تخفیف برخی از فروشندگان تصمیم گرفتند تا به هر خریدار فقط سه شیشه نوتلا بفروشند تا بقیه نیز از این موقعیت استفاده کنند.

با این حال به نقل از منابع خبری فرانسه بعضی از خریداران به سمت محصولات نوتلا حمله ور شدند، همدیگر را هل دادند تا “نوتلا” را با قیمت ارزان بخرند.

این صحنه‌ها در انتها موجب دخالت پلیس گردید و خبر آن بسیاری از رسانه‌های فرانسه و کاربران دنیای مجازی را به واکنش واداشت.

لازم به ذکر است که “نوتلا” یک محصول ایتالیایی است که یکی از کارخانه‌های آن در فرانسه روزانه بیش از 800000 شیشه شکلات تولید می‌کند که از این میزان 70 درصد آن در فرانسه مصرف می‌شود و بقیه به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

https://www.youtube.com/watch?v=oxbwj7VpUIE

تخفیف در قیمت نوتلا در فرانسه باعث هجوم خریداران به سوپرمارکت‌ها در فرانسه و به وجود آمدن صحنه‌های بعضا خشونت‌آمیز شده است.

سوپرمارکت اینترمارش با اعلام تخفیف هفتاد درصدی در فروش نوتلا قیمت این محصول را از چهار و نیم یورو به یک یورو و ۴۰ سنت رساند.

اما پس از آن که خریداران برای تصاحب محصول به دعوا با یکدیگر پرداختند، پلیس وارد عمل شد.

یک خریدار به رسانه‌های فرانسه گفت: “مثل حیوان رفتار می‌کنند، موهای زنی را کشیدند، یک زن مسن یک بسته را روی سر خود برد و دیگری دستش خون‌آلود شده بود.”

یک فروشنده در اینترمارش به روزنامه پروگرس گفته است “ما سعی کردیم (خریداران) را جدا کنیم، اما آنها ما را هل می‌دادند.”

گزارش شده تمامی موجودی این فروشگاه ظرف مدت یک ربع به فروش رفت و یک مشتری هم با چشمی کبود فروشگاه را ترک کرد.