شعر و بازی در چهارمین خوش‌نشینی کافه خیام

روز یکشنبه ششم مارس، چهارمین نشست گپ و گفتگو  یا خوش نشینی کافه خیام برگزار خواهد شد.

هفته گذشته سومین «خوش‌نشینی» در کافه خیام با موضوع «دل نوشته‌های شخصی» و هفته قبل از آن نیز با موضوع «عشق در شعر فارسی» برگزار شد که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.

دست اندرکاران کافه خیام در گفتگو با تارنمای ایرانیان فرانسه اعلام کرده‌اند که مایلند فضای کافه را در دو بخش «هنری» و «شادی افراد با ایده‌هایی مثل بازی کردن» برگزار کنند. بازی‌هایی همچون تخته‌نرد، پانتومیم، ورق و…

در بخش هنری نیز افراد می‌توانند دل‌نوشته‌های شخصی خود را برای دیگران بخوانند.

این چهارمین نشست خوش‌نشینی در کافه خیام است. مدیر کافه خیام در گفتگو با سایت «ایرانیان فرانسه» هدف از این ایده را «گردهمایی انسان‌ها فارغ از هر گونه گرایش مذهبی،‌سیاسی و عقدیتی» اعلام کرده و گفته است که در این خوش‌نشینی‌ها «نه به دنبال اهداف اقتصادی بلکه به دنبال اهداف فرهنگی» است.

قرار است که این خوش‌نشینی‌ها همه هفته یکشنبه‌ها در محل کافه خیام برگزار شود. دست‌اندرکاران این کافه در پیام آگهی خود ضمن دعوت از ایرانیان برای شرکت کردن در این نشست نوشته‌اند: «اگر در پاريس هستيد، غريب نيستيد. در كافه خيام، اين دو دم زندگي را با هم خوش ميگذرانيم. نه حرفي از سياست خواهيم گفت، نه از دين و مذهب.»

کافه خیام صفحه‌ی فیس‌بوک خود را راه‌اندازی کرده (اینجا) و به تازگی صفحه‌ای برای این رویداد نیز ایجاد کرده که می‌توانید از اینجا ببینید.

نشانی دقیق کافه خیام در نقشه گوگل را نیز از اینجا ببینید.

12748107_549768595190503_7332024770172837771_o