معرفی منصور بهرامی به بهانه آغاز تورنومنت رولان گاروس در فرانسه

article47371

تورنمنت تنیس رولان گاروس از فردا (۲۲ می) در شهر پاريس آغاز مي‌شود و دومين گرنداسلم مسابقات تنيس از شروع سال ميلادي محسوب مي‌شود.

تنها ستاره ایرانی که در این مسابقات به عنوان پیشکسوت حضور دارد منصور بهرامی (متولد ۱۳۳۵ در اراک) تنیسور حرفه‌ای ایرانی‌الاصل مقیم کشور فرانسه است.

آقای بهرامی از کودکی به تنیس علاقه‌مند شد و تمرینات جدی خود را از سن ۱۳ سالگی شروع کرد و در سن ۱۵ سالگی قهرمان جوانان ایران و به همراه محرم خدائی قهرمان دو نفره آسیا در رده جوانان شد و در سن ۱۶ سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد.

بهرامی در سال ۱۳۵۳ در بازی‌های آسیایی شرکت نمود و در مسابقات دو نفره قهرمان آسیا شد. او همچنین در مسابقات متعدد بین‌المللی از جمله مسابقات گالیا کاپ در چکسلواکی به همراهی علی مدنی و محرم خدائی با شکست دادن تیمهای تنیس هلند؛ رومانی و فرانسه به همراه تیم تنیس چکسلواکی در شهر ماریا نسک لازنه به فینال مسابقات راه یافت.

بهرامی در شهر پاریس با مشقت‌های فراوان (بدلیل عدم قبول عنوان پناهنده سیاسی که بالاخره نتیجه گرفت) توانست خود را بین تنیس بازان فرانسوی مطرح نماید. وی در فرانسه بمدت ۶ سال متوالی در مسابقات متعدد شرکت نمود و بعد از آن در سن ۳۰ سالگی توانست در مسابقات( ا-تی -پی ) شرکت نماید و در انفرادی توانسته تا رده ۱۸۰ دنیا دست یابد و در مسابقات دو نفره برنده ۵ مسابقه (ا-تی -پی ) و ۱۲ بار هم فینالیست بوده که مهمترین آنها (رولند گاروس ۱۹۸۹- مونت کارلو ۱۹۸۷- پاریس اپن ۱۹۸۶) می باشد.

در زیر گفتگوی ایرج ادیب‌زاده، روزنامه‌نگار ورزشی با منصور بهرامی که بیش از ۳۰ سال قبل در مجله شاهین منتشر شده آمده است. خواندن این گفتگو به دلیل شناخت بیشتر منصور بهرامی خالی از لطف نیست. (برای خواندن متن مصاحبه بر روی تصاویر کلیک کنید تا بتوانید مصاحبه را با اندازه بزرگ مطالعه کنید.)
با سپاس از ایرج ادیب‌زاده که متن این گفتگو را در اختیار وب‌سایت ایرانیان فرانسه گذاشت.

bahrami1 Bahrami2