نمایشگاه نقاشی شبنم فتحی با موضوع «کودکان افغانستان»

به تازگی نمایشگاه نقاشی شبنم فتحی، هنرمند ایرانی ساکن فرانسه در پاریس افتتاح شده است. جشن افتتاحیه این نمایشگاه با موضوع «کودکان افغانستان» روز شنبه، ۱۷ سپتامبر برگزار شد.

این جشن به همت «انجمن فرهنگی امید» با استقبال مهمانان ایرانی و فرانسوی و با سخنرانی خانم فتحی برگزار شد و طی آن از نقاشی‌های این هنرمند رونمایی شد.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم رایگان است. این نمایشگاه از روز ۱۷ سپتامبر شروع شده و تا چهارم اکتبر ادامه خواهد یافت.

نشانی نمایشگاه:

Centre d’animation Tour des Dames
18
Rue de la Tour des Dames
75009 Paris
Métro: Trinité d’Estienne d’Orves, ligne 12

شبنم فتحی، هنرمند و نقاش ایرانی متولد تهران است. او از سن ۱۰ سالگی به نقاشی علاقه‌مند شد و به مطالعه آثار نقاشان برجسته روی آورد. فتحی در سال های نوجوانی احساس کرد که می‌تواند خود به عنوان یک نقاش و طراح، به ارائه‌ی آثار خود بپردازد. بدین ترتیب و در نخستین گام به طراحی با مداد از طبیعت روی آورد.

در ادامه به سبک‌های آبرنگ، مرکب و سیاه‌قلم روی آورد و سپس وارد دنیای نقاشی شد.

فتحی در سال ۲۰۰۴ به کشور فرانسه مهاجرت کرد و به نقاشی کردن در سبک‌های اشاره شده ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ از طریق استاد محمود نبی نقاشی کردن با رنگ روغن به سبک رئال را آموخت و شروع به خلق آثار هنری در این سبک کرد.

شبنم فتحی درباره‌ی انتخاب تم «کودکان افغانستان» در گفتگو با وب‌سایت ایرانیان فرانسه گفته است: سبک زندگی کودکان در کشور افغانستان به دلیل مواجهه آن‌ها با مشکلات متعدد و رنج‌هایی که در زندگی تحمل می‌کنند همیشه برای من دغدغه بوده است. هر گاه به تصاویر منتشر شده «کودکان افغانستان» از رسانه‌ها توجه می‌کنم، گمان می‌کنم چشمان آن‌ها با من گفتگو می کنند و چیزی در درونم من را واداشت تا این آثار را نقاشی کنم.»

این نمایشگاه توسط انجمن فرهنگی امید از روز دهم سپتامبر برگزار شده و تا روز چهارم اکتبر ادامه خواهد یافت.