نگاهی گذرا به پدیده تاتو در فرانسه

طبق آخرین آمار رسمی در سال 2010 حدود 10 درصد مردم فرانسه حداقل یک بار تاتو را امتحان کرده‌اند. این آمار در میان افرادی که بین 25 تا 34 سال سن دارند بیشتر است.

در فرانسه حدود 3500 تا 4000 تاتو کار مشغول به این حرفه هستند. قیمت یک تاتو کوچک، ساده و بدون رنگ از حدود 50 یورو شروع می‌شود و اگر قسمت بزرگی از بدن را بگیرد و دقت زیادی بطلبد می‌تواند به 2000 یورو هم برسد.

درد حاصل از انجام تاتو در همه قسمت‌های بدن یکسان نیست. در قسمت‌هایی که پوست بدن نازک  و به استخوان نزدیک‌تر است طبیعتا درد نیز بیشتر می‌شود از جمله قفسه سینه، گوش‌ها، پهلوها، روی پا و گردن.

با توجه به اینکه سوزن تاتو برای تمام عمر بر روی پوست بدن نقش می‌اندازد و سوزن به عمق 0.06 تا 2 میلیمتر در پوست فرو می‌رود قوانین بهداشتی بسیار سختی برای تاتوکاران وضع شده است تا جایی که به کارگیری بعضی از رنگدانه‌ها به دلیل ضرراتی که دارد ممنوع شده است. در سال های 2004 تا 2012 بیش از 12 عوارض منفی برای تاتو ثبت شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به آلرژی و عفونت‌های خفیف اشاره کرد.

طبق گفته کاترین گوتی متخصص پوست، خانم‌هایی که تصمیم دارند تا بر روی قسمت پایین کمر تاتو انجام بدهند باید توجه داشته باشند که در هنگام زایمان بعضی از متخصصین بی‌هوشی به دلیل احتمال عفونت از تزریق داروی پریدورال (بی‌حسی) خودداری می‌کنند. حتما پیش از انجام این کار اطلاعات کافی از افراد متخصص و حرفه‌ای داشته باشید.