وزارت خارجه ایران: هیچ شهروند ایرانی در میان قربانیان حوادث پاریس نیست

سفارت ایران در پاریس و حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده‌اند که هیچ شهروند ایرانی در میان قربانیان حوادث پاریس نیست.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقام های سفارت ایران در پاریس اعلام کرده اند که صبح امروز با وزارت امور خارجه فرانسه تماس گرفته اند و به آنها گزارش شده است که در فهرست قربانیان حوادث شب گذشته پاریس هیچ شهروند ایرانی یا ایرانی- فرانسوی دیده نمی‌شود.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت خارجه ایران هم به خبرگزاری ایسنا گفت “هنوز هیچ گزارشی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه مبنی بر این که از شهروندان ایرانی کسی در حادثه تروریستی شب گذشته در پاریس کشته شده باشد دریافت نکرده‌ایم.”

در جریان حوادث شب گذشته در پاریس، تاکنون ۱۲۷ نفر کشته شده اند. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که قرار بود این هفته برای یک دیدار رسمی با رئیس جمهور فرانسه عازم پاریس شود، اولین سفر خود به اروپا (شامل ایتالیا، واتیکان و فرانسه) را لغو کرده است. آقای روحانی در پیامی به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اش حوادث اخیر در پاریس را به او تسلیت گفته و این حملات را “شدیدا” محکوم کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم که ابتدا قرار بود آقای روحانی را همراهی کند، برای شرکت در نشست بین المللی بررسی بحران سوریه، وارد وین شده است. او گفته “اکنون زمان آن است که از فرصت فاجعه امروز در فرانسه برای هماهنگی بین المللی و مبارزه با تروریسم استفاده کنیم.”