معرفی یکی از دیدنی‌های فرانسه : مون سن‌میشل در منطقه نورماندی

مون سن میشل نام جزیره کوچک در منطقه نورماندی واقع در یک کیلومتری سواحل شمال غرب فرانسه است که یکی از مشهورترین و زیباترین مناطق گردشگری فرانسه به شمار می‌رود. طبق سرشماری سال 2014 تنها 35 نفر در این جزیره سکونت دارند. این مکان که نام خود را مدیون صومعه سن میشل در بلندترین نقطه کوه است هر ساله حدود دو و نیم میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و از سال 1979 در لیست میراث تاریخ و فرهنگی یونسکو ثبت شده است. صومعه سن‌میشل یکی از مکان‌های زیارتی مهم غرب در دوران قرون وسطی نیز به حساب می‌آید.

از آغاز قرن نوزدهم نویسندگان از جمله گی‌دو موپسان و نقاشان سبک رومانتیسم جذب زیبایی این منطقه شدند. در پایان این قرن چندین هتل در این کوه برپا شد و در نیمه قرن بیستم مون سن‌میشل به یکی از پر بازدیدترین مناطق توریستی فرانسه تبدیل شد. میانگین مدت زمان بازدید از این منطقه دو تا سه ساعت و بیشترین زمان شلوغی بین ساعت 11 تا 16 است.

گردشگران می‌توانند در این مکان شاهد بزرگترین پدیده جزر و مد در اروپا باشند. در هنگام مد شدید (بالا آمدن آب) دریا با سرعت زیادی به دامنه کوه می‌رسد و میزان اختلاف آب در زمان جزر و مد می‌تواند به حدود 15 متر برسد. بازدیدکنندگان در هنگام پدیده جزر (پایین آمدن دریا) منظره‌ای متفاوت و بسیار جالب از این مکان دیدنی خواهند دید.

چنانچه قصد بازدید از این مکان را دارید حتما از قبل تاریخ و پیش بینی جزر و مد را بر روی سایت مون سن میشل مطالعه کنید تا برای دسترسی به آن دچار مشکل نشوید.

برای آگاهی از تاریخ و زمان مد شدید اینجا را کلیک کنید.

قابل ذکر است که به دلیل سرعت پدیده مد در این منطقه، گردش در پای کوه سن میشل بدون همراه و بدون اطلاعات کافی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مناظری از این جزیره را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید :

jootix.ir--2660845134

 

le-mont-saint-michel-et-saint-malo-vus-du-ciel_0

pro-baie-du-mont-saint-michel-pro-baie-du-mont-saint-michel-diapo-accueil-mont-saint-michel

europe-france-mont-saint-michel

گردآوری و ترجمه : فهیمه اسدی روسی

مدرس و مترجم زبان فرانسه

traduction34.france@gmail.com