نکاتی درباره گواهینامه رانندگی در فرانسه

تا کنون گواهی‌نامه‌های فرانسوی لازم به تمدید یا تعویض نبودند و برای تمام عمر اعتبار داشتند ولی از تاریخ 19 ژانویه 2013 تمام گواهینامه‌های صادر شده به مدت 15 سال معتبر هستند و پس از این مدت باید دوباره تجدید شوند که البته این تجدید کارت ملزم به ویزیت پزشک و یا امتحان عملی مجدد نیست (مگر در شرایط خاص از جمله برای رانندگان اتومبیل‌های سنگین و غیره).

این امر از آن جهت مهم است که آدرس شخص و عکس او به روز شده و از برخی تخلفات جلوگیری شود.

تا سال 2013 گواهینامه‌های رانندگی بصورت کاغذی و به رنگ صورتی بود ولی در حال حاضر بصورت کارت‌های محکم و محافظ شده در آمده‌اند و تمام گواهینامه‌های قدیمی تا سال 2033 بصورت جدید تبدیل خواهند شد.

مسافرانی که با ویزای کوتاه مدت وارد فرانسه می‌شوند می‌توانند با گواهینامه بین‌المللی و یا ترجمه رسمی گواهینامه خود در فرانسه رانندگی کنند.

دانشجویانی که با ویزای دانشجویی به فرانسه می‌آیند می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود با ترجمه گواهینامه و یا گواهینامه بین المللی رانندگی کنند.

آن دسته از افرادی که با ویزای طولانی مدت و یا اقامتی در فرانسه هستند و دارای گواهینامه رانندگی از کشور خود هستند فرصت دارند تا به مدت یک سال از تاریخ کارت اقامت خود برای درخواست گواهینامه فرانسوی اقدام کنند. چنانچه به هر دلیل در این مدت درخواست خود را ارائه ندهند مجبور به گذراندن تمام مراحل گواهینامه (ثبت نام در آموزشگاه رانندگی، امتحان تئوری و عملی و غیره) هستند. پس بهتر است تا در اسرع وقت برای تعویض گواهینامه خود اقدام کنید تا مجبور به پرداخت هزینه سنگین ثبت نام در آموزشگاه رانندگی و امتحان مجدد آن نشوید.

PC-Europ01-275x379

گواهینامه قدیمی

220px-Recto-du-nouveau-permis

گواهینامه جدید

 

توضیحات از فهیمه اسدی روسی

مدرس و مترجم زبان فرانسه

traduction34.france@gmail.com